donderdag, maart 09, 2006

Joeri heeft een nieuw management

Nadat Joeri enerzijds en Johan Vansina en Bob Savenberg (Stageplan) anderzijds er uit waren dat ze niet helemaal bij elkaar pastten, zijn ze op een constructieve manier uit elkaar gegaan in december 2005. Joeri zocht - en vond ook redelijk snel - een management dat helemaal bij hem past.

"Ik ben trots jullie mee te delen dat ik inderdaad een nieuw management heb," aldus Joeri. "Na vele ontmoetingen met Jo Cassiers en Ilja Van Hespen, waarbij we onze personen, artistieke ideeen, ambities, "will do's en dont's", ... te kennen hebben gegeven aan mekaar en deze naast elkaar hebben gelegd, hebben we gemerkt dat er vele raakvlakken waren op deze gebieden en dat, waar er toch verschillen zijn, de vrijheid kan worden gegeven om zo gelukkig mogelijk te worden in werk, samenwerking en leven. Onlangs is het op maat gemaakte contract getekend, en nu is het dan officieel! Ik heb zeer veel vertrouwen in hun na de afgelopen 3 maanden waarin we mekaar goed hebben leren kennen, en ben er zeker van dat hun ACTIEF management z'n vruchten zullen afwerpen. De verbintenis is gemaakt met JEMMUSIC, het artistiek bedrijfje van Jo Cassiers, met de werkleuze "start from the art", en ik zal hierbij ook financieel en juridisch geadviseerd worden door Ilja van Hespen."

Met de volgende tekst heeft JEMMUSIC zijn eerste werk voor Joeri in gang gezet en heeft het de intentie om een goede band op te bouwen met de pers door hun te betrekken bij het reilen en zeilen rond de artiest "Joeri Fransen".

Op uitdrukkelijk verzoek van een aantal bekende TV-gezichten, ging JEM MUSIC begin dit jaar van start met een afdeling artist-management. "Het is tijd dat er terug wat meer professionele mensen actief worden in de audio-visuele sector, mensen die oog hebben voor echt talent, maar die ook hun nek durven uitsteken voor een artiest en die een uitgesproken visie hebben", zo spreekt Jo CASSIERS.

"Bovendien", zo licht Ilja VAN HESPEN ons toe: "kan er slechts sprake zijn van een professionele begeleiding van een artiest, mits het koppelen van artistieke vaardigheden aan de ondersteuning op administratief en financieel vlak. Uiteraard dienen we hierbij steeds aandacht te hebben voor de toepassing van moderne marketinginzichten alsook voor het juridisch kader waarbinnen onze artiesten zich bewegen. Wij vinden immers dat jonge artiesten bescherming verdienen en dat er van uitbuiting geen sprake mag zijn ..."

Gevraagd naar de concrete plannen voor Joeri, verduidelijkt Jo CASSIERS : "We gaan uiteraard eerst een nieuwe plaat maken, en tevens gaan we Joeri ook profileren als presentator bij Radio en TV. Joeri heeft immers veel meer in zijn mars dan sommigen tot nu toe denken. En die ongekende talenten van Joeri, gaan wij mee op het voorplan schuiven."

Joeri zijn reactie is zeer simpel: "Ik ben heel blij met de kansen die ik heb gekregen door Idool 2004 te winnen, maar ik ben vooral mijn talrijke fans erg dankbaar voor hun steun en hun vertrouwen. Daarom is het voor mij nu zo belangrijk om door te gaan. De frisse wind van het nieuwe management kan hier echt een groot verschil maken. Zij staan achter mijn creatieve ideeën en dat geeft me veel meer vrijheid."

Het creatieve luik (repertoire-keuze, imagobeheer, het afsluiten van deals allerhande, ...) zal worden ingevuld door Jo CASSIERS, en alle financiële en juridische zaken zullen worden behartigd door Ilja VAN HESPEN.

Ook benieuwd wat er de komende maanden allemaal gaat gebeuren?"Be aware" want Joeri Fransen gaat er voor!